Agile - zasady, które musi znać każdy menadżer
Zdobycje certyfikacji Agile PM Foundation jest niezwykle cenionym atutem na nowym rynku pracy. Dlaczego? Z czym zwiazany jest ten certyfikat i samo pojęcie agile? Z całą pewnością spotkały się z nim osoby zatrudnione w miejscach, w jakich działają zespoły projektowe, czyli grupy osób cieszących się realizacją wszelkich głównych i pobocznych celów związanych ze zleconym firmie projektem.
Dziedzina, która się tym zagadnieniem ma to zarządzanie projektami, czyli project management. W wielu przedsiębiorstwach praca tego rodzaju zespołów w dalszym ciągu składa się na przykładu tradycyjnym (kaskadowym). Oznacza to zdecydowanie w pierwszej kolejności planu działania, którego mieć się trzeba od początku prac nad projektem do jego sfinalizowania.
Że nie jest to podejście dobre. W przypadku projektów skomplikowanych taka metoda zwyczajnie się nie sprawdza. Dobry manager ma świadomość tego, że zarządzanie projektami jest dziedziną stale ewolującą i myśli o odpowiednie przeszkolenie swoich pracowników.
Obecnie dotyczy to głównie szkoleń z zakresu zwinnych metodyk zarządzania projektami, takich jak agile czy też scrum. Szkolenie scrum master, szkolenia scrum developer, szkolenie product owner. Scrum to obecnie jedno z najpopularniejszych podejść do project managementu.
Opiera się ono na podstawach przedstawionych w wygłoszonym przed laty manifeście agile, zgodnie z którym skomplikowane projekty (początkowo te połączone z oprogramowaniem komputerowym) wymagają zupełnie nowego, świeżego podejścia.
Zobacz też: Szkolenia Scrum
W pierwszej kolejności oznaczało to, że projekt nie że być oceniany jako coś, czym można sterować jeszcze przed rozpoczęciem prac. Odgórny plan nie ma żadnej racji bytu. Należy podzielić pracę na dane etapy i w razie konieczności wprowadzać różnego rodzaju zmiany i modyfikacje. W skład zespołu scrumowego wchodzą: scrum master (osoba odpowiedzialna za to, by w pracy wykorzystywane były scrumowe techniko), scrum developerzy (realizujący pracę) oraz product owner (reprezentujący klienta). O każdej z tych ról dowiedzieć się można z dedykowanych szkoleń.
Komentarze
Prześlij komentarz